ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΟΔΥΣΣΕΙΑ
& ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Η λογική των μύθων, ιστορία και ανθρωπολογία
Α ́ ΜΕΡΟΣ
Συζητάμε για τους Μύθους και τη σχέση τους με την Ιστορία και την Ανθρωπολογία

ΓΕΝΙΚΉ ΛΟΓΙΚΉ ΤΩΝ ΜΎΘΩΝ

  • Γιατί οι πρωτόγονοι και οι αρχαίοι έφτιαχναν μύθους;
  • Γιατί επινοούσαν τόσα αλλόκοτα τέρατα;
  • Πώς αποτυπώνεται στους μύθους η μετάβαση από την τροφοσυλλογή στη γεωργία και η ανάπτυξη της τεχνικής;
  • Από τον Ηρακλή στον Οδυσσέα: τι αλλάζει στη ζωή των ανθρώπων;

ΕΙΔΙΚΉ ΛΟΓΙΚΉ ΤΗΣ ΟΔΎΣΣΕΙΑΣ

  • Τι είναι αυτό που ξεχωρίζει τον άνθρωπο από τα άλλα πλάσματα στην Οδύσσεια;
  • Γιατί ο Οδυσσέας ταξιδεύει σε τόσο παράξενους τόπους; Ποια είναι η ιδιαίτερη σημασία τους;
  • Ποιο είναι το νόημα της σειράς των σταθμών και ποιοι είναι οι κρίσιμοι κόμβοι;
  • Γιατί ο Οδυσσέας λέει ότι είναι ο «Κανένας»;
Β ́ ΜΕΡΟΣ
Προβολή της Οδύσσειας με αφήγηση βασισμένη σε ομηρικούς στίχους

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ ANIMATION 35′

  • Η δράση καλύπτεται πρωτίστως από την αφήγηση (συγκέντρωση στον λόγο).
  • Οι κινούμενες εικόνες εναλλάσσονται με αργό ρυθμό (υποβοήθηση συγκέντρωσης).
  • Η φαντασία συμπληρώνει ό,τι δεν απεικονίζεται (ενεργοποίηση ασυνείδητων εγκεφαλικών λειτουργιών).
  • Αργή αφήγηση με χρήση πολλών ομηρικών στίχων και διατήρηση του ποιητικού ύφους.
  • Στόχος είναι η ακροαματική εμπειρία του έπους και η ενεργοποίηση της φαντασίας.
Γ ́ ΜΕΡΟΣ
Θεατρικό Παιχνίδι

ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ ΔΙΑΣΚΕΔΆΖΟΥΝ ΑΝΑΠΑΡΙΣΤΏΝΤΑΣ ΟΜΑΔΙΚΆ ΜΕ ΠΑΝΤΟΜΊΜΑ ΤΙΣ ΣΚΗΝΈΣ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΎΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΈΑ

  • Φτιάχνουμε ομάδες.
  • Κάθε ομάδα διαλέγει μία κάρτα που απεικονίζει έναν σταθμό.
  • Η ομάδα συνεργάζεται για να στήσουμε μια αναπαράσταση του σταθμού.
  • Τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν ποιος σταθμός είναι.
  • Συνεργασία, φαντασία και διασκέδαση.
Mια πρωτότυπη εκπαιδευτική επίσκεψη που συνδυάζει τη διεπιστημονική γνώση με την ψυχαγωγία.
Αναδεικνύουμε με απλή γλώσσα τον τρόπο σκέψης των αρχαίων.
Στόχος μας είναι τα παιδιά να καταλάβουν τη λογική των μύθων, να απολαύσουν όλη την περιπέτεια του Οδυσσέα και να παίξουν με χαρά και φαντασία.
Το πρόγραμμα παρουσιάζεται...
ΣΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΆΦΟ:
ή
ΕΝΤΌΣ ΣΧΟΛΕΊΟΥ: όπου υπάρχει κατάλληλη υποδομή (προβολέας, ηχεία, μεγάλη οθόνη)
στην ΑΊΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΏΣΕΩΝ
σε ΤΆΞΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΊΑΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
για πληροφορίες και κράτησεις