ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΥΘΟ
ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ
ΚΑΙ ΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Μια φιλοσοφική συζήτηση
Α ́ ΜΕΡΟΣ
Πώς ορίζεται ο Άνθρωπος στον Μύθο;
  • Γιατί οι πρωτόγονοι και οι αρχαίοι έφτιαχναν μύθους;
  • Ποια είναι η σημασία των τεράτων στους μύθους;
  • Πώς αποτυπώνεται στους μύθους η μετάβαση από την τροφοσυλλογή στη γεωργία και η ανάπτυξη της τεχνικής;
  • Σε τι διαφέρει ο Ηρακλής από τον Οδυσσέα;
  • Τι είναι αυτό που ξεχωρίζει τον άνθρωπο από τα άλλα πλάσματα στην Οδύσσεια;
  • Τι μας δείχνει ο τρόπος με τον οποίον ο Οδυσσέας νικά τον Κύκλωπα;
  • Γιατί ο Οδυσσέας λέει ότι είναι ο «Κανένας»;
  • Πώς η περιήγηση σε έναν μη ανθρώπινο κόσμο προσδιορίζει αρνητικά το ανθρώπινο;
Β ́ ΜΕΡΟΣ
Πώς αποτυπώνεται η κοινωνική αλλαγή
στο Αρχαίο Δράμα;
  • Με ποια κοινωνική-πολιτική αλλαγή σχετίζεται η μεγάλη ανάπτυξη του Αρχαίου Δράματος;
  • Τι κοινό έχουν οι υποθέσεις της Ορέστειας, του Οιδίποδα και της Αντιγόνης;
  • Γιατί οι μεγάλοι τραγικοί επινοούν υποθέσεις με ενδοοικογενειακά εγκλήματα;
  • Τι διαφορετικό και νεότερο εκφράζει η Ελένη του Ευριπίδη; Και τι παλαιό διατηρεί και το αναβαθμίζει;
  • Πώς η έννοια του τραγικού αποτελεί καλλιτεχνική έκφραση της πρώιμης αντίληψης περί ιστορικής και κοινωνικής νομοτέλειας;
Γ ́ ΜΕΡΟΣ
Πώς ορίζεται ο Άνθρωπος στην Αρχαία Φιλοσοφία;
  • Η μετάβαση από τον Μύθο στον Λόγο:
    α) από την εικόνα στην έννοια,
    β) από τη συλλογική  στην ατομική-υποκειμενική μορφή συνείδησης
  • Φιλοσοφικές μέθοδοι της κλασικής αρχαιότητας: σωκρατική ειρωνεία και μαιευτική, πλατωνικός μύθος και αριστοτελικός ορισμός.
  • Ποια είναι η ετυμολογία της λέξης «Άνθρωπος»
  • Ποια είναι τα όρια, οι περιορισμοί της αρχαίας φιλοσοφίας;
Mια πρωτότυπη εκπαιδευτική επίσκεψη που συνδυάζει τη διεπιστημονική γνώση με την ψυχαγωγία.
Αναδεικνύουμε με απλή γλώσσα τον τρόπο σκέψης των αρχαίων.
Συνδέουμε πραγματικά την αρχαιογνωσία και την κλασική παιδεία με τον σύγχρονο κοινωνικό προβληματισμό.
Το πρόγραμμα παρουσιάζεται...
ΣΤΗΝ ΑΊΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΏΣΕΩΝ:
ή
ΣΕ ΤΆΞΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΊΑΣ:
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
για πληροφορίες και κράτησεις