ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ
& ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Ο στοχασμός για τον Άνθρωπο από την αρχαιότητα έως σήμερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ και ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ

Οι μαθητές διερευνούν πρώτα τι είναι Φιλοσοφία και πώς ορίζεται φιλοσοφικά ο Άνθρωπος. Ακολούθως, επιλέγουν το θέμα που τους ενδιαφέρει περισσότερο, για να συζητήσουν χωριζόμενοι σε ομάδες που αντιπαρατίθενται.

Α ́ ΜΕΡΟΣ
Ορισμός της Φιλοσοφίας
  • Σε τι διαφέρει η Φιλοσοφία από τον καθημερινό τρόπο σκέψης του ανθρώπου;
  • Τι διαφορετικό εκφράζει η Φιλοσοφία από την Τέχνη;
  • Μέσα από ποιο πρίσμα συνειδητοποιεί η Φιλοσοφία τον κόσμο;
  • Είναι επιστημονική η Φιλοσοφία;
Ορισμός του Ανθρώπου
  • Σε τι διαφέρει ο Άνθρωπος από τα υπόλοιπα έμβια όντα;
  • Πώς ορίζεται κάτι που αναπτύσσεται και αλλάζει; 
  • Ποια είναι η ουσία του Ανθρώπου;
Β ́ ΜΕΡΟΣ
Το σχολείο επιλέγει ένα από τα οκτώ θέματα για συζήτηση

1. Άνθρωπος και Προσωπικότητα: η υπέρβαση του ζωώδους

2. Εμφάνιση της Γλώσσας στον Άνθρωπο

3. Φιλοσοφία της Ιστορίας:
Υπάρχουν νόμοι στην Επίστήμη της Ιστορίας;
Ποια είναι η λογική της ιστορικής κίνησης;

4. Μορφές κοινωνικής συνείδησης:
Ηθική—Αισθητική—Φιλοσοφία

5. Ιστορία και Φιλοσοφία της Θρησκείας:
η εξέλιξη των αντιλήψεων για τους θεούς και την ψυχή

6. Αλλοτρίωση και Μαζική Κουλτούρα
7. Τεχνολογία και Προοπτική της Ανθρωπότητας

8. Έμφυλες Ταυτότητες, WOKE κουλτούρα και Οντολογία:
Ρατσισμός ή Αντι-ρατσισμός; Χειραγώγηση ή Χειραφέτηση;

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2: ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΥΘΟ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ

Παρουσιάζεται η ανάπτυξη της ανθρώπινης σκέψης από τον Μύθο στη Φιλοσοφία εξετάζοντας τον τρόπο που ορίζεται ο Άνθρωπος στις δύο αυτές μεγάλες περιόδους του στοχασμού.

Α ́ ΜΕΡΟΣ
Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ
  • Πρωτόγονη κοινότητα και συλλογική συνείδηση
  • Σκέψη με εικόνες, όχι με έννοιες
  • Η διαλεκτική των εικόνων στις μυθολογικές αφηγήσεις και η σημασία των τεράτων και των ηρώων
  • ΟΔΥΣΣΕΙΑ: ορίζοντας το “ανθρώπινο” μέσα από την αντίθεση με το “μη ανθρώπινο”
Β ́ ΜΕΡΟΣ
Αρχαία και Σύγχρονη Φιλοσοφία
  • Η γέννηση της Φιλοσοφίας
  • Από τη σκέψη με εικόνες στη σκέψη με έννοιες
  • Πώς ορίζεται η έννοια του Ανθρώπου;
  • Αρχαίες μέθοδοι της κλασικής περιόδου:
    α) σωκρατική ειρωνεία και μαιευτική
    β) πλατωνικός διάλογος και αλληγορικός μύθος
    γ) αριστοτελικός ορισμός
  • Η ιδιαιτερότητα της έννοιας του Ανθρώπου
  • Γιατί η Τυπική Λογική δεν είναι η κατάλληλη μέθοδος;
  • Σύγχρονη Φιλοσοφία:
    από την Τυπική στη Διαλεκτική Λογική
Mια πρωτότυπη εκπαιδευτική επίσκεψη που συνδυάζει τη διεπιστημονική γνώση με την ψυχαγωγία.
Συνδέουμε πραγματικά την αρχαιογνωσία και την κλασική παιδεία με τον σύγχρονο κοινωνικό προβληματισμό.
Το πρόγραμμα παρουσιάζεται...
ΣΤΗΝ ΑΊΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΏΣΕΩΝ:
ή
ΣΕ ΤΆΞΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΊΑΣ:
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
για πληροφορίες και κράτησεις